Holambra,.... Campinas - Reisverslag uit Campinas, Brazilië van Robin Zwarts - WaarBenJij.nu Holambra,.... Campinas - Reisverslag uit Campinas, Brazilië van Robin Zwarts - WaarBenJij.nu

Holambra,.... Campinas

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

03 Februari 2014 | Brazilië, Campinas

Na een week heb ik wel een beetje kunnen zien wat er in het dorpje Holambra zowel overdag gebeurt.
Mensen staan rond 5 uur 's ochtends op om te gaan sporten voor werk.. Ja mij niet gezien dan he.
Vervolgens van 7 a 8 tot half 1 werken, en dan hebben ze pauze (een uur) want dan gaat iedereen lunchen. En lunchen is hier wat wij in Nederland gewoon avondeten.
Rijst met bonen is hier favoriet.. haha
Zo hebben wij hier een restaurant in het dorpje zitten (''Casa Bela'') waar je dus 's middags een lopend buffet hebt en per Kilo betaalt. Heel leuk en heel lekker eten.
En om 2 uur gaan de meeste mannen en kinderen weer naar werk en school.
Verder is Holambra erg Hollands.. Het echte Braziliaanse leven is hier weinig. Brazilianen komen zelfs in het weekend naar de molen kijken hier. (grote nep molen op een soort grasveld maargoed de mensen hier vinden het prachtig)

Op zaterdag zijn we met een groep van 10 man naar de stad Campinas gereden (ong. 30 min. van Holambra) en het leek voor mij een ander land. Net wat armer, maar ook heel gezellig. Het leven werd op straat gevierd met bandjes en terrassen vol mensen.

Wij stapte een soort van kroeg binnen waarbij iedereen druk door elkaar liep en een kring vormde om een paar lege stoelen, microfoons, trommels (en nog wat andere vreemde instrumenten haha). Als Hollanders dachten we mooi, hebben wij alvast een tafel. leuk dat er een band komt spelen tijdens het eten...

Toen de band begon te spelen begon iedereen mee te zingen en te dansen! Voor de mensen die de film dirty dancing 2 hebben gezien ik voelde me als dat blonde meisje die voor het eerst in die bar ''havana nights'' stapte. Ik kan verder de sfeer die daar was moeilijk overbrengen maar het was een groot feest.

Dit was mijn weekend, Ciao !
(ik probeer wat foto's toe te voegen..)



  • 04 Februari 2014 - 08:00

    Corine :

    Hoi Robin,

    Je bent er echt!! Goed hoor!
    Geniet er van. Je eerste indrukken lezen lekker en klinken goed.
    Leuk dat ik mee mag lezen!
    Groet,
    Corine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Campinas

Robin

Actief sinds 17 Jan. 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 2862

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 08 Juni 2014

Brazil

Landen bezocht: