Het gewone leven - Reisverslag uit Holambra, Brazilië van Robin Zwarts - WaarBenJij.nu Het gewone leven - Reisverslag uit Holambra, Brazilië van Robin Zwarts - WaarBenJij.nu

Het gewone leven

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

21 Februari 2014 | Brazilië, Holambra

Boa Noite, voor jullie alweer.
Over 4 daagjes ben ik een maand in Brazil!
Het wordt hier steeds leuker, ik leer meer mensen kennen, mijn plekje gaat een beetje als mijn plek voelen en hier in huis leer ik mijn tijdelijke ''broertjes'' steeds beter kennen.
Ahoewel dat soms ook niet mee valt met 15 en 16 jaar.

Maar toch ook, gaat het leven door. En deze week.. was niet mijn week.
Zoals ik nu elke ochtend op mijn fietsje voor 5 min. een heuvel op moet rijden en weer uitrol tot aan werk is het 2 weken goed gegaan.
Toch zijn ze hier geen fietsers gewend en mensen letten hier slecht op in het verkeer.
Zo gooide een vrouw langs de weg pront haar autodeur open om uit te stappen. Maarja ze had Robin niet gezien, dus Robin fietst tegen die deur aan.
Jammer, de deur was nog heel maar mijn fiets niet, en mijn been heeft nu een grote blauwe/groene/rode bult. Au.
''Stom wijf!'' haha het enige wat zij deed was verbaasd in de auto zitten. Desclupe (Sorry) zei ze dan. Je speekt het uit als; deskoepa dus hoor maar hoe stom dat klinkt.

Mijn Portugees wordt gelukkig wel steeds beter, moet ook wel als je met meiden in een stroopwafelfabriek werkt waar geen woord Engels wordt gesproken. Ik denk dat ik jullie er nu ook allemaal uit speel met gebarentaal bij Party & Co!

Vanavond ga ik uiteten. Bijna alle uitjes zijn hier met eten.. Hoe kan ik op gewicht blijven? Het vlees is hier zo lekker!!
Ik ben benieuwd wat het weekend mij verder brengt.

Jullie ook een fijn weekend toegewenst :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Holambra

Robin

Actief sinds 17 Jan. 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 2853

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 08 Juni 2014

Brazil

Landen bezocht: